Najjeftiniji nije i najprodavaniji

Bez autora
Jan 04 2011

Najjeftiniji automobil na svetu, indijski "tata nano" koji koša 2.000 dolara, beleži isporuke mnogo lošije nego što se računalo. Predsednik i vlasnik grupe "Tata" Ratan Tata, rekao je pre tri godine da je reč o "istorijskom poduhvatu" koji će uneti revoluciju u svetsku autoindustriju, ali je realnost, kako se ispostavilo, mnogo sumornija. Za "Tatom" su krenuli i druge velike auto-kuće i najavile proizvodnju jeftinih automobila, da bi se na kraju pokazalo da je teško doći do dobrog i istovremeno jeftinog vozila. Uprkos rapidnom širenju indijskog tržišta, koje ima jednu od najviših stopa rasta na svetu, prodaja "narodnog vozila" je prošlog meseca pala 85 odsto u odnosu na isti lanjski period, na svega 509 prodatih automobila. Kompanija "Tata" je saopštila da je prodaja modela "tata nano", malog gradskog četvorotočkaša, drastično pala zbog otežanog pristupa kreditima za nabavku novih automobila.

Najjeftiniji nije i najprodavanijiNajjeftiniji automobil na svetu, indijski "tata nano" koji koša 2.000 dolara, beleži isporuke mnogo lošije nego što se računalo.

Predsednik i vlasnik grupe "Tata" Ratan Tata, rekao je pre tri godine da je reč o "istorijskom poduhvatu" koji će uneti revoluciju u svetsku autoindustriju, ali je realnost, kako se ispostavilo, mnogo sumornija.

Za "Tatom" su krenuli i druge velike auto-kuće i najavile proizvodnju jeftinih automobila, da bi se na kraju pokazalo da je teško doći do dobrog i istovremeno jeftinog vozila.

Uprkos rapidnom širenju indijskog tržišta, koje ima jednu od najviših stopa rasta na svetu, prodaja "narodnog vozila" je prošlog meseca pala 85 odsto u odnosu na isti lanjski period, na svega 509 prodatih automobila.

Kompanija "Tata" je saopštila da je prodaja modela "tata nano", malog gradskog četvorotočkaša, drastično pala zbog otežanog pristupa kreditima za nabavku novih automobila. Analitičari, međutim, upozoravaju da je na smanjenje isporuika uticala i serija incidenata i izbijanje vatre na pojedinim vozilima, kao i skok cene automobila.

U nekoliko incidenata sa izbijanjem vatre na modelima "nano", koje su od aprila 2010. godine prijavili vlasnici, nije bilo povređenih.

Osnovni "nano" košta oko 100.000 rupija (2.205 dolara) i do sada je u Indiji prodato 70.000 "narodnih automobila", od aprila 2009. godine, kada su krenule prve isporuke.

Tokom decembra "Tata" je, da bi postakla prodaju, besplatno ugrađivala delove kojima je unapređena bezbednost vozila prodatih prošle godine. Kompanija je takođe više nego udvostručila garanciju - na četiri godine, sa 18 meseci.

"Nano" sa pet sedišta dobio je jaku konkurenciji u modelu "alto" japanske kompanije "Maruti-Suzuki", koji košta dva puta više, ali je u novembru prodato 33.000 komada.

Kompanija "Tata motori" nedavno je objavila da su najnoviji modeli tehnički unapredeni u odnosu na prva vozila, ističući da je "nano" bezbedan auto sa robusnim dizajnom.

Problem je, međutim, u tome što cena nove verzije "nanoa" premašuje 100.000 rupija za više od deset procenata.

Analitičari procnjuju da će "Tata motori" u ovoj fiskalnoj godini, koja se završava krajem marta, prodati 80.000 do 85.000 malih vozila "nano", što je znatno ispod ranijih predviđanja.

Uprava "Tate" najavila je da se priprema evropska verzija modela "nano" i da je u planu prodaja vozila i u SAD. Oba modela će biti redizajnirana i ispunjavaće više standarde bezbednosti.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik